Hizmet ve Varlık Yönetimi

Çağın getirdiği teknolojilere adaptasyon ve bu teknolojileri geliştirme ilkesini benimseyen ODYA Teknoloji, 2008 yılından itibaren birçok kurumsal müşterisinde hayata geçirdiği Hizmet & Varlık Yönetimi projelerinin tecrübesi ile müşterilerine bu alanda hizmet vermeye devam etmektedir.

Hizmet & Varlık Yönetimi çözümleri ile, ITIL® uyumlu geliştirilen süreçler servis kalitesi artırılmakta, ölçülebilir, yönetilebilir ve gereksinimlere uygun servis yönetimi yapısı oluşturulmaktadır. Bunun yanı sıra kurum bünyesinde bulunan uygulamaların, envanterlerin, kaynakların ve personelin optimum şekilde yönetilmesi sağlanmaktadır.

ODYA Teknoloji süreç tasarım çalışmalarını müşterilerinin gereksinimlerine göre şekillendirirr ve ilgili süreçlerin uyarlama ve entegrasyonları ODYA Profesyonel Hizmetler ekibi tarafından yönetilmektedir. Süreçleri genel olarak aşağıdaki başlıklarda toplayabiliriz;

  • Hizmet Operasyon : (Olay yönetimi, Problem yönetimi, Erişim yönetimi, Servis talepleri yönetimi)
  • Hizmet Geçiş Süreçleri: (Değişiklik yönetimi, Varlık ve Konfigürasyon yönetimi, sürüm ve yaygınlaştırma yönetimi)
  • Servis Tasarım: (Servis kataloğu, Servis Seviyesi Anlaşmaları ve yönetimi (SLA yönetimi), Kapasite Yönetimi, Erişilebilirlik Yönetimi, Tedarikçi Yönetimi, BT Süreklilik Yönetimi, Bilgi Güvenliği Yönetimi)
  • Servis Strateji: (Servis Portföy Yönetimi, Finansal Yönetim-Bütçeleme/BT Muhasebeleştirme-Tahsilat, İş İlişkileri Yönetimi)

Etkin Süreç Yönetimi Çözümleri

BT hizmet yönetimi, kurumların kendi tecrübeleri ile geliştirebilecekleri bir konu değildir, diğer kurumların tecrübelerini de anlayıp en doğru yol haritasını her kurum kendi çıkarmalıdır. ITIL, bu bakış açısı ile en iyi tecrübelerin derlendiği başlıca başvuru kaynağıdır.

  • Olay Yönetimi
  • Talep Yönetimi
  • Problem Yönetimi
  • Bilgi Bankası
  • İş Akışı Otomasyonu
  • Konfigürasyon & Değişiklik Yönetimi
  • Servis & Talep Karşılama
  • Varlık Yönetimi
  • Hizmet Seviyesi Yönetimi