7/24 NOC Hizmeti: İzleme, Yönetim, Müdahale

ODYA Automated NOC

7/24 NOC Hizmeti, kurumların ağ, sistem ve altyapılarının günün her saati (24 saat, 7 gün boyunca) izlenmesi, yönetilmesi ve kesinti yaşanmadan çalışmasının sağlanmasıdır. ODYA Automated NOC ile BT ortamınızda 7/24 proaktif izleme gerçekleştirin, yapay zeka destekli olay çözümü elde edin ve L0, L1, L2 seviyelerinde teknik destek alın!

Doğuş Teknoloji
ODYA Automated NOC’u
Tercih Etti!

Türkiye’nin önde gelen şirketlerinden Doğuş Teknoloji, izleme, alarm yönetimi ve bu süreçlerin bir çıktısı olarak izleme raporlarının detaylı ve kontrollü takibi için ODYA Automated NOC’u tercih etti.

7/24 NOC Hizmeti: ODYA Automated NOC

Rolleri ve Sorumlulukları

7/24 Uçtan Uca İzleme

7/24 NOC Hizmetinin ilk adımı kesintisiz, proaktif izlemedir. ODYA Automated NOC, tüm katmanları (sunucular, veri merkezleri, ağ cihazları, firewall, router, switch, load balancer vb. sistemlerin tamamını) 7/24 uçtan uca izler ve analiz eder. Altyapınızın her seviyesindeki bileşenlerin sağlığını kesintisiz olarak monitor ederek olası sorunlara anında müdahale imkânı sunar.

7/24 NOC Hizmeti, NOC Service, NOC, Network Operation Center

Merkezi Alarm Yönetimi

Marka bağımsız izleme (monitoring) sistemlerinden gelen alarmları otomatik olarak bildirime dönüştürerek gözden kaçma riskini ortadan kaldırır. ODYA Automated NOC, bir olayı tespit ettiğinde alarmları kritiklik seviyelerine göre sınıflandırır ve ilgili ekipleri platform üzerinden SMS, e-posta veya arama yoluyla anında bilgilendirir.

7/24 NOC Hizmeti, NOC Service, NOC, Network Operation Center, ağ altyapı izleme

CMDB Yönetimi

ODYA Automated NOC, BT Konfigürasyo Öğelerinizi (CI) otomatik olarak keşfeder, aralarındaki ilişkileri haritalandırır ve Konfigürasyon Yönetimi Veritabanını (CMDB’yi) sürekli güncel tutarak olay korelasyonunu çıkarır ve olayların doğru yönetilmesini sağlar.

7/24 NOC, NOC Hizmeti, CMDB Yönetimi, CI Relations, CI İlişkileri, Konfigürasyon Yönetimi

AI Destekli Olay Yönetimi

Tanımlanmış kurallar ve yapay zeka desteği ile senaryolar kullanarak olay yönetiminde otomatik aksiyonlar kurgular. Sistemde daha önce yaşanmış, “bilinen sorunlar” meydana geldiğinde “bilinen çözümler” devreye girer, olay müdahalesi hızlanır, sorun giderme süresi kısalır. ODYA Automated NOC olay yönetimini yapay zeka desteği ile otomatikleştirir ve ekiplerin problem yönetimine odaklanmasını sağlar.

7/24 NOC Hizmeti, NOC Hizmeti, NOC Yönetimi, Outsource NOC, Alarm Management, Monitoring Management

Merkezi Bilgi Kaynağının Oluşturulması

7/24 NOC Hizmeti’nde merkezi bilgi kaynağı, tüm olayların, alarmların, sistem ve ağ durumlarının tek bir noktadan yönetilmesini sağlayarak hem operasyonel verimliliği hem de müdahale hızını artırır. Farklı sistemlerinden gelen büyük hacimli logları, metrikleri, olay kayıtlarını, performans verilerini tek bir noktada depolar, analiz eder ve içgörüler üretir. Olaylar için net ve güncel bilgiye anında erişim sağlandığı için ODYA Automated NOC vakit kaybetmeden gerekli aksiyonu alır.

7/24 NOC Hizmeti, NOC Service, NOC, Network Operation Center

Gelişmiş Kök Neden Analizi

Gelişmiş Kök Neden Analizi (Root Cause Analysis), 7/24 NOC Hizmeti’nde sorunların yalnızca belirtilerini değil, kaynağını ortaya çıkararak tekrar etmesini engellediği için kritik öneme sahiptir. ODYA Automated NOC gerçekleştirdiği proaktif izleme ve gelişmiş kök neden analizi yeteneği sayesinde sorunları sadece tespit etmekle kalmaz, aynı zamanda gelecekte aynı veya benzer sorunların yaşanmasını da önler.

Root Cause Analysis, Kök Neden Analizi, ODYA Automated NOC, NOC Hizmeti

Raporlama ve Dokümantasyon

7/24 NOC Hizmetinde raporlama ve dokümantasyon; olay yönetimi, SLA takibi, performans ölçümü, CI sağlığı ve bilgi paylaşımı süreçlerini destekleyen sistematik bir süreçtir. Operasyonel şeffaflığı sağlamak, sistemin durumu hakkında genel çerçeveyi doğru okumak ve olası sorunların kök neden analizine ulaşmak açısından kritik bir rol oynar.

İzleme Verilerini Anlamlı Bilgilere Dönüştürün!

ODYA Automated NOC izleme sistemlerinden gelen dataları toplar, analiz eder ve anlamlı bilgilere dönüştürür. Meydana gelen olayların kök nedenini belirler, hangi kaynakların kritik olduğunu gösterir ve performans sorunlarına hızla yanıt verir.

Hizmet Destek Seviyeleri

L0

İzleme sistemlerinden gelen arıza ve müşteriden gelen destek çağrılarını ilk karşılayan ve çözüm için ilgili ekiplere aktaran teknolojidir. Çağrı karşılanır, kaydedilir, yönlendirilir ve durumu takip edilir. 

L1

İzleme sistemlerinden gelen arıza ve müşteriden gelen destek çağrılarını; “bilinen sorun – bilinen çözüm” (Known Error – Known Solution) çerçevesinde, temel düzeyde çözüme kavuşturan teknolojidir. Çözülemeyen sorunlar L2’ye yönlendirilir.

L2

L1’de çözümlenemeyen, ilk defa karşılaşılan ve karmaşık sorunların yönlendirildiği, çözüme kavuşturulduğu kişi veya teknolojidir. Oluşturulan çözüm “bilinen sorun – bilinen çözüm” matrisine yerleştirilir. Çözülemeyen sorunlar L3’e yönlendirilir.

L3

Üretici/geliştirici tarafından sağlanan desteğe ilişkin seviyedir.

Network Operations Center

L0

İzleme sistemlerinden gelen arıza ve müşteriden gelen destek çağrılarını ilk karşılayan ve çözüm için ilgili ekiplere aktaran teknolojidir. Çağrı karşılanır, kaydedilir, yönlendirilir ve durumu takip edilir. 

İzleme sistemlerinden gelen arıza ve müşteriden gelen destek çağrılarını; “bilinen sorun – bilinen çözüm” (Known Error – Known Solution) çerçevesinde, temel düzeyde çözüme kavuşturan teknolojidir. Çözülemeyen sorunlar L2’ye yönlendirilir.

L1

Network Operations Center
Network Operations Center

L2

L1’de çözümlenemeyen, ilk defa karşılaşılan ve karmaşık sorunların yönlendirildiği, çözüme kavuşturulduğu kişi veya teknolojidir. Oluşturulan çözüm “bilinen sorun – bilinen çözüm” matrisine yerleştirilir. Çözülemeyen sorunlar L3’e yönlendirilir.

Üretici/geliştirici tarafından sağlanan desteğe ilişkin seviyedir.

L3

Network Operations Center
% 0
Daha Az Servis Kesintisi
x 0
Daha Hızlı Kök Neden Analizi
% 0
Artan Kullanıcı Memnuniyeti

ODYA Automated NOC Planları

Kurumunuz için özenle hazırlanmış yetenek seti

Basic

Professional

Enterprise

Premium

ODYA Automated NOC ile ilgili detaylı bilgi almak için bizimle iletişime geçin!

İsim - Soyisim